Thursday, March 13, 2008

CAKAP TAK SERUPA BIKIN!


Rata-rata panas, bahangnya mencengkam meski 'hujan' turun hampir setiap petang. Di kafetaria, Gloria Jean's, Danny's cafe, Fathima dll lagi tempat tak habih-habih duk borak pasal politik....aku? alhamdulillah, ada citer gembira dan rasa duka gak dengan senario pilihanraya yang telah berlalu hampir seminggu...bukannya aper, dulu kalau ada arwah abah lagi ligat, dia punya kisah perjuangan politik fuh...jauh lebih lecak dari tanah. Maklumlah, orang lama...lebih dulu makan nasi dari kita.

Pun begitu, adat pertandingan ada yang menang pasti ada yang tewas. Yang berjaya, tolonglah pastikan anda mengotakan apa sahaja janji2 yang rasional. Buat yang merasai kehilangan jatidiri, jgn musnahkan hidup anda...apa kata 'join' parti yang menang dengan meraikan setiap program yang telah direncanakan mereka. Yang penting, kerjasama dan agenda untuk berbakti sekaligus membantu pembangunan rakyat dan negara sentiasa dilaksanakan, malah diperkasakan setiap masa.

:P Sekali-sekala nak gak citer pasal politik nie...maklumlah, rakyat Malaysiakan. Didunia nie, politik teramat penting....kesilapan dalam mengenderai cabang pentadbiran ini bukan sahaja memberi kesan pada pembentukan negara akan tetapi yang lebih besar lagi adalah pembangunan agama Islam itu sendiri. Yela, kalau dah negara diperintah golongan kuffar, jgn harapla dorang nak 'tolerance' dengan gaya hidup Islam.

Aku memang kagum dengan sesiapa sahaja yang bergelar 'fundamentalist' Islam. Memang, kita umat Islam kena bangga dengan gelaran ini. Sebabnya, menghidupkan Islam dalam diri bukan perkara main-main, bukan hanya bual kosong waktu pekena kopi harga RM10.00 kat Gloria Jeans'...ia lebih dari itu. Bukan juga borak berdegar-degar kat open area tingkat 2 sambil hisap rokok Yahudi.

Bab sembang-sembang tentang Islam, siap dengan pembangunan ummah dan pembentukan negara Islam pastu diselangi dengan aktiviti 'makan asap' nie memang aku cukup tak berkenan. Menyampah??Takdela, benci kut. Yela, cakap siap dengan gaya persis pemimpin politik tapi dok menyumbang duit kat Yahudi pi bunuh sedara Islam korang kat Palestin, Iraq, Afghansitan dll. Bukannya tak tahu, korang kan slalu pi dengar ceramah, tazkirah...ha, kat sini pun ada tiap2 hari sebelum Zohor. Tapi, memang korang ni jenis keturunan Yahudi kut.....ada jer jawapan nak membenarkan perbuatan jahat dan zalim tu. Hakikatnya, dan terang lagi bersuluh hisap rokok nie haram, tapi menyalahkan kerajaan kerana tak mengharamkan rokok tak akan melepaskan korang dari dosa besar....dosa kerana membantu puak2 yang Allah murkai tu membunuh umat Islam sedunia. Korang memang hampeh la senang cakap!

*Gambar anak-anak gadis Israel sedang menulis ucapan pada peluru berpandu yang dihantar untuk membunuh warga Lebanon (gambar atas). Yang bagi modal nak buat peluru berpandu nie antaranya penghisap rokok. Memang sengal!

No comments: